Kompleksowa naprawa
Diagnostyka samochodowa
Obsługa klimatyzacji
Aktualności

2018-10-04 12:50:30

rodo

          W związku z nowymi wymaganiami unijnymi o ochronie dan ...

czytaj całość czytaj

2018-10-04 12:35:04

monitoring warsztato ...

    Obiekty warsztowe wraz z placem  są monitorowane  audiowizualnie& ...

czytaj całość czytaj

2014-07-22 12:07:49

płatności kartą , ...

 .. W biurze zainstalowaliśmy internet bezprzewodowy , dostępny po uzyskaniu kodu d ...

czytaj całość czytaj



Przypadki warsztatowe

Zapraszamy do zapoznania się z ciekawymi przypadkiami warsztatowymi.

czytaj całość czytaj


Kontakt

Dodano 2011-01-24 08:57:55

przypadki warsztatowe

 

 VITO 2.2 CDI , uszczelniliśmy układ paliwowy , pompa ciśnieniowa u pompiarza uszczelniona , wycieków zero , bo na to przyjechał klient , na wolnych obrotach ideał , kilka godzin może silnik pracować, " przy bucie " EDC , stoimy , komp itp sugerowały jednak pompę ciśnieniową  i tak było , używka za 800 zeta , vito żywe ...

 


 

Zafira 2.2dti  , oczywiście Diesel ,  czasem źle odpala , czasem gaśnie , objawy niejasne , komp. - czujnik położenia wałka rozrządu , ale go nie ma , kombinujemy , jest na pompie spiętej z wałkiem , dzwonimy do pompiarza , nima sprawy , po trzech dniach , są kłopoty , tego czujnika z taśmą jak pod kierownicą nie  ma nigdzie , pompa cała do kupienia za od 9000.00 jak ktoś ma dojścia w górę. używka  tak , ale trza coś zrobić z adaptacją a to ponad 2000 , czarodziej spod Brzeska zrobił , autko raz na 200 km  figluje , tę pompę robią Czesi , " będący tam bliżej ": załatwi czujnik , normalnie jest nie do dostania , straciliśmy masę czasu  ..

 _________________________________________________________________________

Kangoo 1.5 dci /2003 r., 48 KW /  -   wtryskiwacze  

W sytuacji gdy  opiłki z pompy paliwa przedostają się do paliwa i automatycznie do wtryskiwaczy , może być konieczna regeneracja pompy ciśnieniowej i wtryskiwaczy , z czym mamy ostatnio do czynienia , dodatkowo czyszczenie układu paliwowego  , system wtrysk. Delphi - zestaw  /z pompą /- regeneracja plus wymiana tj. ok. 5000.W tej sytuacji rozrząd trzeba rozebrać i pewnie wymienić na nowy :) , Kilkakrotnie wystarczała w innych wymiana pojedynczych używanych wtryskiwaczy, tym razem niestety nie.  Uzgodnione z klientem - robimy , ale nie każdy zgodzi się z takim wydatkiem i wtedy jest problem .

objawy - nierówna praca silnika , trudności z uruchomieniem / przy wymianie filtra paliwa  zlać olej napędowy do szklanego naczynia i sprawdzić czy pływają drobiny  opiłków z pompy ... :) Wskazania komputera ; niestabilne ciśnienie w magistrali , po wyłączeniu nie odpaliliśmy już , komp.; za niskie cisnienie w magistrali , wcześniej wymieniony jeden wtryskiwacz , za dwa dni konieczne dwa i ze wskazaniem trzeci po badaniu " na przelew " , diagnozę potwierdził Gładysek . 

----- po kilku dniach

zamontowana pompa ciśnieniowa po regeneracji i wtryskiwacze , przed odpaleniem komputer by skasować błędy po ich rozpięciu  , ciśnienie w magistrali stabilne , równa praca silnika , nareszcie jest jak powinno 

przed montażem części regenerowanych , czyszczenie układu paliwowego , nowy filtr paliwa bezwzględnie 

 

regeneracja turbiny dwa razy droższa niż w innych pojazdach i najlepiej ją wymieniać nie po obróbce głowicy , bo dający gwarancję na turbo zaleca płukanie silnika z drobin poobróbczych i dopiero montaż  nowej z wymianą oleju .

 

 

_________________________________________________________________________ 

mitsubishi CANTER - 3.0 TDi , 92 Kw , 2004r., platforma ,  sprzęgło - zestaw - można nabyć ... w salonie mercedesa :) ,  nawet Filipowicz w Krakowie tym się nie zajmuje /dealer Mitsubishi /, 2736.oo PLN na zamówienie .

__________________________________________________

Renault Scenic 1.5 dci , 78 KW , 2004 r. - przyjechało na lawecie , trudności z uruchomieniem , jutro diagnoza , zapewne powtórka z rozrywki - wtryskiwacze, pompa ciśnieniowa - zobaczymy .

- brak paliwa w pojeździe :) , po zalaniu olejem napędowym  silnik  odpalił bez problemów - to pierwsze szybkie podejście do auta - ... -  

-  jednak regeneracja elementów j.w. , nie odpala , typowe błędy

- przed montażem regenerowanych elementów układu paliwowego zaczynamy od czyszczenia zbiornika , okazuje się , że było paliwo , wskaźnik nie działa prawidłowo , a to ,że sholowany pojazd odpalił po dolaniu paliwa / po zjeździe z lawety / to jego tajemnica ;)  

 

Renault Kangoo 1.5 dci , podobne objawy jak powyższe dwa pojazdy a faktycznie był ;-  .. zerwany klin na wałku rozrządu , ktoś ustawiał rozrząd jak mógł , gdyż blokady nie pasowały a samo koło z nakrętką 77 01 478 037 oryginalne 400 zł. Ponadto ...; przetarty przewód paliwowy na zasysaniu i do regeneracji jeden wtryskiwacz ,wtedy będzie super , skąd ta pewność ? - bo  po usunięciu dwóch usterek zamontowaliśmy nasz wtryskiwacz   " dyżurny ", za podpowiedzią komputera , efekt ; żadnych błędów , spokojna praca . Klient zabiera pojazd , będzie załatwiać sam .  

_________________________________________________________________________

 

 http://www.funiaste.net/3868,75624,filmik.html      - ku przestrodze , warto popatrzeć

 

____________________________________________________________

Suzuki Liana - uszczelka p/ głowicą  / 1.6  76 KW 2002 r. - gaz/

 

      Pojazd zakupiono w komisie , trafił po tygodniu od zakupu do nas , typowe objawy uszczelki pod głowicą , okazało się , że uszczelka robiona była tuż przed sprzedażą , słabo dokręcona głowica , ślady sprawdzania pompy wody  - blok aluminiowy  . -

wykonaliśmy co trzeba , , sprawdzenie szczelności , płaszczyzna , nowe śruby , pomiar "mokrych tulei " w stosunku do powierzchni bloku i..  i wtopa - wyrzuca płyn , nie chce grzać w środku ,  -- 

.. ; przyczyna ;  rozprężacz gazu rozszczelniony , przepuszczał " conieco " gaz na płaszcz wodny , wypięliśmy instalację gazową ... i po kłopotach   / bardzo rzadki psikus / ..  :)   , instalacja była oryginalnie montowana  w Holandii ,  

.


 

___________________________________________________________________

powrót powrót